ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مشاور: دفتر معماران شمال و جنوب
معماران: ایمان رئیسی و تارا طولمی مقدم
گروه طراحی: کتایون حسینیان، شادی حاجیان، نوید غفاری، مازیار قاسمی نیا، تینا مجدری، معین نیک آیین، امیر راثی، سارا راثی، علی اکبر اکبری
مدل سازی و رندر: پیمان نظری
پست پروداکشن: پیمان نظری، احمد صفار
گرافیک: احمد صفار
مشاور سازه: بابک خداییان
پروژه ای که در مقیاس جهانی قابل طرح باشد باید ایده ای ساده و شاخص داشته باشد تا به راحتی به ذهن سپرده شود. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سه مقیاس جهانی، ملی و منطقه ای حائز اهمیت است و مفاهیم و ایده های زیر در طراحی مد نظر قرار گرفته است:
مقیاس جهانی:
ایده ی دیوار: انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه عطفی در جنبش های استقلال طلبی دنیا تاثیرگذار بوده است. دیوار به مثابه نماد استقلال/ دیوار به عنوان کهن الگوی دفاع همواره مطرح بوده است: دیوار به مثابه نماد دفاع
مقیاس ملی: استفاده از الگوهای معماری ایرانی مانند صحن، فضای داخلی زیر گنبد، درونگرایی در سوئیت های مهمانسرا مفهوم نور به مثابه نماد شهدا (انقلاب و جنگ تحمیلی): "شهدا شمع محفل بشریت اند." و استفاده از هشت نوار نور بر بدنه ی دیوار
مفهوم زره به عنوان نماد مقاوت و استفاده از بافت زره های قدیمی جهت طراحی بافت خارجی دیوار و استفاده از مصالح فولادی و مسی که در اثر مرور زمان کهنه می شود، در راستای ایجاد لحن شایسته ی معماری موزه با توجه به مناطق جنگی
مفهوم شهدای گمنام که از طریق دو آیتم کلاه های فلزی رزمندگان در سرسرا و نیم پلاک ها در محوطه بازنمایی شده است. ضمنا نیم پلاک ها در راستای محور حرم حضرت امام و خرمشهر سازماندهی شده اند.
مقیاس منطقه ای: توجه به حرکت سریع سواره در بزرگراه تهران- قم و سازماندهی دیوار مرتفع جهت خوانایی مطلوب موزه استفاده از شماره های ردیف و ستون قبر شهدای گمنام در بهشت زهرا جهت سازماندهی الگوی ورونوی در سایت توجه به برگزاری مراسم مذهبی و عاشورا با در نظر گرفتن صحن اصلی و سکوهایی جهت نشستن و تماشای مراسم توجه به برگزاری رژه های نظامی در بلوار مجاور سایت و در نظر گرفتن مکانی جهت احداث پلکان موقت در ضلع ورودی اصلی به صحن